17 Mars- Helsingborg

17 Mars
Det var dags för mig och Anna att ta oss till Helsingborg för att gå på oslipat på the tivoli. Vi tog tåget från Malmö och var framme i Helsingborg ungefär 1,5 timme innan insläppet öppnade, så den tiden ägnade vi åt att kolla på Bååååtar och Flumma (som vanligt).. Jag försökte härma statyn som står där på hamntorget och det gick väl sådär! Anna var för kort för att komma upp på den så det fick bli att det var jag som fick leka staty och Anna som fotade..

Vid 19.00 var det insläpp och vi hittade efter många om och men rätt ingång och meddelar killen i dörren som frågar oss om vi har biljett att vi står med på gästlistan! Vi fick plaster en bit bredvid den konstiga scenen så vi satt i princip sidan om scenen.

vid 20.00 kommer Marcus Johansson och Fritte Fritzson upp på scenen som kvällens konfrancierer (stavning??) Nu kommer jag inte ihåg i vilken ordning komikerna var på scen men iaf. Vi fick se Moa Lundqvist, Cecilia Svensson, Marcus Johansson, Fritte Fritzson och sist men inte minst Robin Paulsson.

Fritte körde sitt "roffe-skämt" och det var ju den gången som vi inte hade med oss vår Roffe-skylt. Och när han började med skämtet så började jag och Anna att tokjubla och då frågar han om det är vår pappa som är Roffe.

Allihop var riktigt roliga, som vanligt!! =)

när det var slut så gick vi till tåget och missade det med ca 3 sekunder och fick i stället vänta i ungeföär 10 minuter på nästa tåg så det var inte så farligt tyckte vi!!

   Tack för ännu en trevlig kväll!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad hände med de där 20 inläggen du lovade? =P

2010-04-09 @ 13:42:59
URL: http://filmtvmusikautografer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0